torsdag 19. desember 2013

Jeg fant Nissen!!!


Når mamsen var på jobb i dag så sneik jeg meg ut en tur. Mamsen veit ikke at jeg klarer å lukke opp buret mitt og låse opp døra så jeg kommer meg ut, så det er best at du ikke sier noe til henne altså!


Jammen godt at mamsen ikke var med på tur, for da hadde Nissen blitt borte igjen. Jeg satte opp farten, for denne gangen måtte jeg få sagt i fra hva både jeg og mamsen ønsker oss til jul!


Det var litt skummelt da, for Nissen bare fortsatte innover i skauen... tenk om Kasper hadde vært her, han som har litt erfaring med sånne nisser. Eller om jeg hadde tatt med meg en av de andre pelsdottene...


Et stykke innover i skauen så snudde plutselig Nissen seg! Da fikk det briste eller bære. Jeg har aldri hørt om sinte nisser, det sa heller ikke Kasper noe om så jeg tok sjansen...


Jeg hadde helt glemt å ta med meg ønskelisten min, men heldig vis så hadde nissen med seg både never og blyant, så han noterte alt jeg sa som jeg og mamsen min ønsket oss. Det tok litt tid da, for Nissen skrev ikke særlig fort. Han var gammel og så litt dårlig. 


Jeg var ikke veldig kravstor, for det er ikke pent sier mamsen. 


Jeg måtte love Nissen at jeg ikke måtte fortelle noen hvor han bodde. Nei klart jeg skulle holde det hemmelig, for de får jammen meg snuse seg fram selv!


Da blir det nok en riktig god jul for meg og mamsen i allefall!

2 kommentarer:

  1. Klart att du inte får tala om var Nissen bor, när du nu var lycklig nog att få se honom! Det är nog inte många han visar sig för, ska du veta. ;)
    Oj, så jag önskar att jag hade varit där, med dej!!
    Nu hoppas vi bara att önskningrna uppfylls, det gör de nog eftersom du var så måttlig. :D
    Kasper

    SvarSlett
  2. Det är ju klart att det ska vara en cocker för att spåra upp Tomten! ;) Bra jobbat! Hoppas du önskade dig massor av smaskiga älgben eller liknande i julklapp, det hade vi gjort om vi hade hittat Tomten... Men nu vet vi ju på ett ungefär var han bor, ska bara övertala husse och matte att köra oss till Norge... ;)

    God Jul och Gott Nytt År!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...